Gyakori kérdések
Mire jó a VR-szemüveg?
A virtuális valóság szemüveg egy fejre rögzíthető eszköz, amely virtuális valóságot közvetít viselője számára. A virtuális valóság (VR) szemüvegeket széles körben használják videojátékokban, de más alkalmazásokban, például szimulátorokban vagy oktatókban is. Egyes VR-szemüvegek szemkövető szenzorokkal és játékvezérlőkkel is fel vannak szerelve.
Megéri a VR-szemüvegeket vásárolni?
A virtuális valóság (VR) szemüvegeket széles körben használják videojátékoknál, de más alkalmazásokban, például szimulátorokban és oktatókban is. Egyes VR-szemüvegek szemkövető szenzorokkal és játékvezérlőkkel is vannak látva. Tőled függ, hogy megéri-e beruháznod egy VR-szemüvegre - ha csak játszékra szeretné használni, akkor lehet, hogy nem éri meg, mert vannak olcsóbb opciók is a piacon, amelyek ugyanolyan jól működnek. Ha valami másra szeretnéd használni őket, például képzésre vagy szimulációs célokra, akkor lehet, hogy megéri, attól függően, hogy mekkora a költségvetésed, és mennyi pénzt vagy hajlandó áldozni egy olyan eszközre, ami kielégíti az igényeidet.
Hogyan működik a VR-szemüveg telefonnal?
A VR szemüveg egy fejre szerelhető eszköz, amely virtuális valóságot biztosít viselője számára. Használható videojátékokkal, de más alkalmazásokban, például szimulátorokban és oktatókban is. Egyes VR-szemüvegek szemkövető érzékelőkkel és játékvezérlőkkel is rendelkeznek. A telefont HDMI-kábelen vagy Bluetooth-on keresztül kell csatlakoztatnod a VR-szemüveghez, hogy 3D-ben láthasd, ami a képernyőn van. A kép minősége attól függ, hogy milyen jó a telefonod - ha újabb modelled van, akkor nagyon jólminőségű képre számíthatsz, de ha régebbi modelled van, akkor lehet, hogy nem lesz túl jó a minősége a közvetített képnek, hiszen több pixelt kell kitölteni a képernyőn. Ha bármilyen kijelző nélküli okostelefont használsz, akkor ez egyáltalán nem fog működni, mert a tartalom nem jelenik meg a képernyőn, hacsak nincs a Google Cardboardod, amiben csak két lencse van egy helyett, mint a legtöbb VR szemüvegben.
Tudtad?
A VR-t az 1950-es években találták fel. Az idővel továbbfejlesztették. 1968-ban egy Ivan Sutherland nevű férfi feltalálta a Damoklész kardja nevű VR-rendszert. Az 1980-as években egy Jaron Lanier nevű férfi népszerűsítette a "virtuális valóság" kifejezést. Az 1990-es években az amerikai hadsereg és a NASA elkezdte használni a VR-t kiképzésre és szimulációra. A 2000-es évek elején a VR-rendszerek a nyilvánosság számára is elérhetővé váltak. 2010-ben az Oculus nevű vállalat elkezdte árulni a VR-headseteket. A VR-headsetek 2018-ban váltak elérhetővé vezetékek nélkül.1991-ben a Sega bejelentette a Sega VR-szemüveget a Mega Drive otthoni konzolhoz. A szemüveg LCD-képernyőket használt a vizorban, sztereó fejhallgatót és inerciális érzékelőket, amelyek lehetővé tették, hogy a rendszer kövesse a felhasználó fejének mozgását és reagáljon is rá. Ez volt az első VR szemüveg. Sokan játszottak vele, de nem volt túl népszerű, mert drága volt, és az emberek rosszul lettek tőle.